Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Általános Tudnivalók

2012.09.01

1) Általános tudnivalók

Összesen nyolc tulajdonságot kell fejleszteni. Ezt megteheted gyakorlással vagy minél jobb eszközök vásárlásával.

A gyakorlás során a fejlesztések összege mindig arányosan többe kerül.

A boltokban az eszközök értéke mindig többe fog kerülni, fajtájától és szinttől függően.

A boltban megvásárolt fegyvert miután nem használod eladhatod a piacon, vagy visszaadhatod a boltosnak az eredeti ár negyedéért.

(Erre van kitalálva a harmadik számú fül, ahová bepakolhatsz, de nem kötelező oda rakni, bármelyik számú oldalra cuccolhatsz. )

A boltosnak visszaadott eszközöket, ha újra ki akarod venni akkor már NEM kell érte teljes árat fizetni, hanem csak a negyedét, amit neked is fizetett érte.

Tulajdonságok:

Erő  Az erő befolyásolja az okozott sebzés nagyságát.

Ezenkívül növeli magát a sebzést is, mégpedig úgy, hogy minden tízedik erő után  rátesz egyet a sebzésre.

Ha ráviszed az egeret a sebzésre ott írja, hogy átmenő erők.

Képzettség: A képzettség növeli a találati esélyeidet a harcban

Fürgeség: A fürgeség növeli az esélyedet, hogy ne találjanak el  harcban

Alkat: Amekkora az alkat, annyival növeli óránként az életerődet.

Az alkat növeli az elérhető életerő maximumát is. Dupláját teszi rá mindig.

Karizma: Dupla támadást tesz számodra lehetővé, ha magasabb a karizmád, mint az ellenfeledé.

A dupla támadás még nem feltétlenül jelent dupla találatot is!

Életerő: Az életerő több részből tevődik össze.

Első tétel  az alap: ez minél magasabb szintre jutsz, annál többet ad.

Második tétel: az eszközökön keresztül is növelheted az életerőt.

Harmadik tétel: lökés által is növelhető ideiglenesen.

Negyedik tétel: az alkaton keresztül növelhető.

Páncél: az eszközök által összegyőjtött páncél számít az alapnak, valamint lökés által szintén növelhető.

A páncél nagysága sokat számít, mivel elnyeli az ellenfél sebzésének egy részét. Értelemszerően minél több, annál nagyobb sebzést nyel el.

kiszámítása (Az INT függvény az egészre kerekítést jelenti ) :
Minimum elnyelés = INT (páncél / 66) � INT [(páncél - 66) / 660 + 1]
Maximum elnyelés = INT (páncél / 66) + INT (páncél /660)

Sebzés: a sebzés is négy tételből tevődik össze.

Első tétel az alap: ez a fegyvernek a tényleges sebzése .
Második tétel: az eszközök által összegyőjtött plusz sebzések száma (+44)
Harmadik tétel: az átmenő erő amiről már írtam (erő /10)
Valamint a lökés általi ideiglenes tétel a negyedik, ha van ilyen.

Tulajdonságokhoz még:

Az 5 fő tulajdonságnak van egy alapja, ebből lehet kiszámítani a maximumot.(erő, képzettség, fürgeség, alkat, karizma)

Maximum tulajdonság = (Alap x 1,5 ) + Szint    Példa: én 39-es szintű vagyok, az erőm alap 50. Tehát maximum = (50 x 1,5) + 39 => 114

Tényleges tulajdonság: az alap tulajdonságokhoz hozzáadódik az eszközökön összegyűlt tulajdonság És ez nem lehet több, mint a maximum természetesen.

Tehát ha nekem az alap 50, eszközökön keresztül kapok +74-et, ezért összesen 124 lenne az erőm, de mivel 114 a maximum, így 114 az erőm.

 

2) Erősítések, lökés általi fejlődés

Elsőként az italokat írom le. Ezekkel a már említett 5 fő tulajdonság növelhető ideiglenesen:

 

Flaska: növeli a kívánt tulajdonságot 1 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

Ampulla: növeli a kívánt tulajdonságot 2 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

Flakon: növeli a kívánt tulajdonságot 4 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

Palack: növeli a kívánt tulajdonságot 8 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

Kis köszörű: növeli a sebzést 1 órán keresztül, csak a fegyvereken használható.
Használata: a fegyveredre kell ráhúznod

Bőrfoszlány: növeli a páncélt 1 órán keresztül (fegyver és ékszer kivételével mindenre használható)
Használata: az eszközre kell ráhúzni

Galagonya: növeli az életerőt 2 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

eletkozepes.gif

Tajgagyökér: növeli az életerőt 4 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

eletnagy.gif

Ginko levelek: növeli az életerőt 8 órán keresztül, abban az esetben is ad pluszt, ha már elérted a maximumot.
Használata: a karaktered képére kell ráhúznod

eletorias.gif

Fontos!
Két teljesen egyforma erősítést nem használhatsz, mert ha ráhúzod akkor felülírja azt, amelyik már bent volt és így elveszlik.
(Tehát például, ha bent van egy kék palackod, ami +1 erőt ad, és hátravan belőle mondjuk még 3 óra és ráhúzol a karakteredre egy másik kék palackot, ami szintén +1 erőt ad, akkor csak 8 órán keresztül fog adni erősítés, ami pedig bent volt 3 óra még az elveszik.)

Másik fontos!
Ha már bent van egy +5-öt adó italod például (mindegy, hogy milyen), akkor már nem tudsz betenni abból a tulajdonságra adóból kisebbet.
(Tehát ha van egy +3-as kék ampullád és egy +2-es kék flakonod, akkor mindenképpen a +2-est tedd be előbb, mert csak úgy tudod a +3-ast is betenni.)

 

Ide kapcsolódnak még a porok, amelyek a fejlesztések között találhatóak meg, de ideiglenes pluszt adnak csak:

Kék por, sárga por, zöld por, barna por, lila por: növeli a kívánt tulajdonságot 1 órán keresztül
Használata: rá kell húzni az egyik eszközre (a kék csak ékszereken használható)

kekpor.gifsargapor.gifzoldpor.gifbarnapor.giflilapor.gif

Fontos!
Ha valamelyik tulajdonságod maximumon van, nem szabad használni, mert rá tudod húzni az eszközre, de nem nyersz vele semmit!

 

Az lökés általi erősítések speciális fajtája még:

Receptek: aktiválás esetén növeli az egyesület minden tagjának a tulajdonságát 1 órán keresztül.
Használata: az egyesület jogosult tagjai tudják aktiválni

kekrecept.gifsargarecept.gifzoldrecept.gifbarnarecept.giflilarecept.gifspecrecept.gifspecrecept1.gif

A receptekre is igaz, amit az erősítéseknél már leírtam. Két egyforma receptet nem lehet betenni a könyvtárba, mert felülírja a régit és eltűnik az egyik!

 

3) Végleges fejlesztések

Púder: véglegesen növeli a tulajdonságokat ( a kék csak ékszereken használható).
Használata: valamelyik eszközre kell ráhúzni (eszközönként csak egy használható).

kekpuder.gifsargapuder.gifzoldpuder.gifbarnapuder.giflilapuder.gif

Megjegyzés: a fürgeséget adó púder többszörösét éri, mint a többi, mert főként expedíción lehet csak hozzájutni

Köszörörűkő véglegesen növeli a sebzést ( csak fegyvereken használható).
Használata: a fegyverre kell ráhúzni.

koszoruko.gif

Védő felszerelés: véglegesen növeli a páncélt (fegyver és ékszer kivételével mindenre használható).
Használata: az eszközre kell ráhúzni.

vedofelszereles.gif

Tisztító szivacs: a végleges fejlesztések eltávolítására nyújt lehetőséget.

tisztitoszivacs.gif

Fontos!

A tisztító szivacsnak van egy maximális szintje, ami az eszközök szintjénél ha kisebb, akkor nem tudod használni!
(Tehát egy 10-es szintű eszközről nem tudod eltávolítani a fejlesztést egy olyan szivaccsal amin ez áll: az eszköz maximális szintje 5)

A tisztító szivacsot boltban csak rubinért tudod megvásárolni.
A piacon megvásárolt szivacsot NE add vissza a boltosnak, mert rubint nem kapsz érte, viszont ha újra ki akarnád venni, ahhoz már rubin kellene!

Használat után a szivacs és a tulajdonság is eltűnik, amit le akartál venni az eszközről!

4) Eszközök és alap tulajdonságaik

Fegyverek: alap sebzést adnak, van egy minimum sebzés és egy maximum sebzés
A minimum és a maximum adja az átlagot, amit meg lehet határozni.
Átlag sebzés = (Szint / 2) + 1,5

Példa: Egy 5-ös szintű szigonylándzsa(2-6) átlag sebzése: 4. Egy 9-es szintű gladius(3-9) átlag sebzése:6.

Tehát a későbbiekben erre az átlagra jönnek rá az erősítések és a bónuszok majd.

 

Pajzsok: alap páncél = (Szint x 10) +20

Példa => Egy 8-as szintű pajzsnak 100 az alap páncélja. Egy 42-es szintű pajzsnak 440 az alap páncélja

 

Mellkasi páncél: alap páncél = (Szint x 10)
=> kivétel: bőr páncél > (Szint x 10) + 5

Példa => Egy 21-es szintű mellkasi páncélnak 210 az alap páncélja. Egy 41-es szintűnek 410 az alap páncélja.
Példa a kivételre => Egy 21-es szintű bőr páncélnak 215 az alap páncélja.

 

Sisakok: alap páncél = (Szint x 5)
=> kivétel: vassapka > (Szint x 5) + 2
=> kivétel: thracian > (Szint x 5) + 3

Példa => Egy 28-as szintű sisaknak 140 az alap páncélja. Egy 40-es szintűnek 200 az alap páncélja.
Példa a kivételekre => Egy 28-as szintű vassapkának 142 az alap páncélja. Egy 28-as szintű thraciannak 143 az alap páncélja.

 

Kesztyűk: alap páncél = (Szint x 3)

Példa: Egy 12-es szintű kesztyűnek 36 az alap páncélja. Egy 45-ös szintűnek 135 az alap páncélja.

 

Cipők: alap páncél = (Szint x 6)

Példa: Egy 15-ös szintű cipőnek 90 az alap páncélja. Egy 39-es szintűnek 234 az alap páncélja.

 

Gyűrűk, amulettek: nem adnak +tulajdonságot alapból

 

Az alábbi táblázatban megnézhető, hogy melyik eszköz melyik szinten lépett be a játékba:
(Ennek jelentősége lesz az egész játék során, márcsak az áraik szempontjából is)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Ütő
Rövid kard
Rövid tőr

Éles tőr
Csatasarló

Széles kard
Belező

Szigony
Hosszú kard
Balta

Szigonylándzsa

Széles balta
Kalapács

A halál
angyala

Schiavone

Gladius

-

Deszkák

Fa pajzs

Kör pajzs

Háló

Sárkánypajzs

Ezüst pajzs

Toronypajzs

Tűzpajzs

Tűztoronypajzs

Titániumpajzs

Rongyok
Bőr páncél

Dupla bőr

Réz vállak

Fél lemez

Réz lemez

Carernian páncél

Vas lemez

Egész lemez

Vas vállak

Keménybőr páncél

Vassapka

Myrmillo
Tracian

Gladiátor sisak

Koponya sisak

Bőrsapka

Réz-sisak

Viking sisak

Centurio
Szög sisak

Centurio teljes sisak

Bronz centuri

Bőrkesztyű

Réz heveder

Rézkesztyű

Harci bőrkesztyű

Bőr heveder

Vas biztosító

Szegecs kesztyű

Lemez heveder

Lemez biztosító

-

Szandál

Bőr szandál

Bőr csizma

Harci bőr csizma

Réz kötés

Vadász csizma

Kemény bőr kötés

Ezüst harci csizma

Szegecs csizma

 

Az eszközök árának és értékének a táblázatát megtaláljátok ennek a táblázatnak az első oldalán Ár-érték címszó alatt.
Az első adat a bolti ár, a másik a visszavásárlási ár. (Példa: 840 / 210)
A táblázatot folyamatosan frissítem majd.  http://bierkoffglad.uw.hu/gladiatus.xlsx

 

5) Láthatóság piacon, aukción

Az alábbi képlet alapján lehet kiszámolni, hogy hányas szintű eszközöket látsz a piacon és az aukción:

Piacon látható eszközök szintje = Szinted x 1,25
Aukción látható eszközök szintje = (Szinted x 1,25) + 5

Nos, ez kiegészült az új szabály szerint annyival, hogy az így kapott érték nem lehet több, mint 9.
Ezért tehát 37-es szinttől felfelé már így határozható meg legegyszerűbben a láthatóság:

Piacon látható eszközök szintje = Szinted + 9
Aukción látható eszközök szintje = Szinted + 14

Megjegyzés!

A boltban található eszközökre is ez a két képlet vonatkozik, attól függően, hogy rubinos az eszköz vagy simán aranyért is megvehető.
A csak aranyért megvásárolható eszközökre az első képlet vonatkozik természetesen, a rubinos eszközök lehetnek ennél 5 szinttel magasabbak is.

 

Az eszközök nevének színe ilyen szempontból nem befolyásoló tényező, csak abban segít, hogy könnyebben eligazodj.

A színek az alábbiak szerint vannak meghatározva:

1-9 szintig: fehér betű
10-34 szintig: zöld betű
35-54 szintig: kék betű
55-74 szintig: rózsaszín betű
75-94 szintig: narancssárga betű
95-114 szintig: piros betű

Fontos!

Függetlenül attól, hogy hányas szintű vagy, bármilyen eszközt használhatsz, ha már egyszer hozzá tudtál jutni. Ez nincs korlátozva.

6) Eszközök kombinációi

A 10.-ik szint elérését követően belépnek a játékba a kombinált eszközök, amelyek valamilyen pluszt adnak alapból.

11. szint elérése után: megjelennek az �utó kombik�.
16. szint elérése után: megjelennek az �elő kombik�.
27. szint elérése után: megjelennek az olyan eszközök, amelyeken lesz előkombi és utókombi is

Teljes listát találsz majd a táblázatom második és harmadik oldalán Kombi(elő) és Kombi(utó) címszó alatt.
A táblázatot folyamatosan frissítem majd.

http://bierkoffglad.uw.hu/gladiatus.xlsx

 

A kombinációkról tudni kell, hogy nem mindegyik ad egyforma tulajdonságokat az összes eszköztípusra.

Azokat a kombikat, amelyek minden típusra ugyanazt adják így jelölöm a táblázatban: Tinothiels < +60P, +4A >
Aztán vannak olyanok, amik kevesebbet adnak egy eszköztípusra, ezt piros színnel jelölöm.
És van természetesen, amelyik többet ad egy eszköztípusra, ennek a színe zöld lesz. Ezeket érdemes keresni.
Leírok egy példát, amelyiknél mindkét eset el&odblac;fordul:

Of Delicateness

=> -4% Er&odblac;, +20% Képzettség, +20% Fürgeség, +20% Alkat
Ez vonatkozik: fegyver, pajzs, sisak, kesztyű,
Ezek rendes színnel vannak írva a táblázatban.

=> -4% Erő, +20% Képzettség, +20% Alkat
Ez vonatkozik: mellkasi páncél,
=> -4% Erő, +20% Fürgeség, +20% Alkat
Ez vonatkozik: cip&odblac;,
Ezek piros színnel vannak beírva, mert kevesebb tulajdonságot adnak valamiből, mint normál esetben.

=> +20% Képzettség, +20% Fürgeség, +20% Alkat
Ez vonatkozik: gyűrű, amulett,
Ezek zöld színnel szerepelnek a táblázatban, mert valamilyen tulajdonságuk jobb, mint a többi eszköztípusnál.
Konkrét esetben azért jobb, mert az erőből nem vesz le -4%-ot, mint a többi eszköztípusnál.

 

7) Tapasztalati pontok, küldetések

A játék során tulajdonképpen az a feladatod, hogy minél magasabb szintre fejleszd magad, ehhez pedig szükséged van tapasztalati pontokra ( TP ).

Tapasztalati pontot háromféleképpen szerezhetsz. Harcolsz az arénában, elküldöd dolgozni az istállóba vagy küldetést teljesítesz.

Tapasztalati pontok az arénában:

Az arénában megvívott győztes harcok alkalmával szerezhetsz TP-t.
Az alábbi listában láthatod, mennyi az a szint, aminél lejjebb már nem érdemes támadni valakit:

1-9. szintig: a veled azonos szintű ellenfelek legyőzéséért jár csak.
10-19.szintig: a tőled 1 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
20-29.szintig: a tőled 2 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
30-39.szintig: a tőled 3 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
40-49.szintig: a tőled 4 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
és így tovább!

Fontos!

Abban az esetben is kapsz TP-t, ha téged hívnak ki és nyersz. Csak ez valamiért nincs benne a jelentésben, amit küldenek.

Küldetések:

Sikeresen teljesített kocsmai küldetés a másik lehetőség arra, hogy tapasztalati pontot szerezz.
Többféle feladat létezik, íme egy-két jótanács:

Győzz le valakit az arénában: nem kötelező olyannal harcolnod, aki előtted van az arénában.
Ilyen küldetés esetében én javaslom, hogy olyan ellenfelet válassz, aki ellen a legkisebb életerő veszteséggel letudod a küldetést.
Az új aréna szabály szerint, nem támadhatok olyat, aki 8-10 szinttel gyengébb nálam. Viszont erre is van megoldás.
A fórumban van egy olyan topik, hogy �Kitiltott felhasználók�. Itt kinézek magamnak valami lúzert, akit multizás miatt kitiltottak egy évre.
Mivel nem tud belépni a karakteréhez, ezért feljelenteni sem tud amiatt, hogy én 39-es szintű vagyok ő pedig csak 3-as szintű. Logikus. :)

Valamilyen felszerelés beszerzése: mindig érdemes megnézni a piacon, hogy meg lehet-e vásárolni esetleg a kért tárgyat olcsón.
Néha előfordul, hogy a piacon megvett tárgy szintje nem elég magas és a kocsmáros nem fogadja el, mert jobbat akar.
Ezt nem lehet tudni előre, sajnos, mert a küldetésnél nincs kiírva, hogy hányas szintűt kér.
Olyan eset is előfordul, hogy a küldetést nem a kocsmárosnál kell befejezned, mindig figyeld hogy kinek kell vinni a kért eszközt!

Gyilkolj valamilyen �szörnyet�: vannak olyan �szörnyek�, amelyeknek a helyét pontosan meg lehet határozni, de akad olyan is, amelyik mindig máshol tűnik fel.
Ezek játék közben változnak is, hogy ne legyen unalmas mindig ugyanazok ellen küzdeni.

1-20 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: farkas,
Barbár falu: barbár,
Bandita tábor: bandita,
Ősi templom: &odblac;r,
Kalóz kikötő: kalóz,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: szökevény, hárpia,

21-40 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: disznó,
Barbár falu: másik barbár,
Bandita tábor: ifjú szolga,
Ősi templom: test&odblac;r,
Kalóz kikötő: másik kalóz,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: áruló, hárpia, medúza,


41-60 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: leopárd,
Barbár falu: viking harcos,
Bandita tábor: rabló,
Ősi templom: zsoldos,
Kalóz kikötő: csempész,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: lázadó, cerberus, medúza,


Fontos!

Abban az esetben, ha nem tudod befejezni a küldetést mielőtt átlépnél egy ilyen határt, akkor a feladat teljesíthetetlen lesz!
Tehát 20-as és 40-es szinten akkor kezdj el ilyen küldetést, ha úgy érzed, még szintlépés előtt be is tudod fejezni!

 

Küldetés befejezése: a küldetést minden esetben annál a személynél kell befejezned, aki a küldetést adta számodra.
Azt a kocsmában meg tudod nézni, hogy melyik ez a személy. Neki kell leadni a tárgyakat illetve tőle kapod meg a jutalmat.
Kép teszek be mindegyikről azért:

Lovászfiú: az istállóban található meg. Kép: <Lovászfiú>
Aréna mestere: az arénában található meg. Kép: <Aréna mestere>
Kocsmáros: a kocsmában található meg. Kép: <Kocsmáros>
Edző: a gyakorlás menü alatt érhető el. Kép: <Edző>
Árverésvezető: az aukciós házban található meg. Kép: <Árverésvezető>
Szélhámos: a piac menüpont alatt található meg. Kép: <Szélhámos>


Fontos!

A küldetésen szerzett tárgyakat a csomagok között sárga színű Eszköz kutatás felirat jelzi.
Amennyiben ezeket nem adod át a �megrendelőnek� és lemondod a küldetést, nem fogod tudni sokáig használni, mert el fog tűnni rólad.

8) Taktikák

Leírok néhány okosságot, amit személy szerint én is alkalmazok és szerintem hasznos lehet mindenki számára:

 

Taktika az arénában: mikor új arénába kerülök át, én azt a taktikát alkalmazom, hogy nem indulok el felfele az aréna listán.
(A 30-39-es arénában 37-es szinten voltam, mikor az első ellenfelet kihívtam az arénában, a 40-49-es arénában ezt már szerintem csak 48-as szinten fogom megtenni.)
Létezik ugyanis az a szabály, hogy ha el&odblac;tte harcoltál valakivel, akkor valamennyi ideig (állítólag 60 percig) nem tudnak téged támadni.
Ilyenkor kapod azt az üzenetet, hogy: �Az ellenfeled nemrég harcolt az arénában és mivel te becsületes vagy bla bla�
Ez alól kivétel az arénalistás támadás. Ott bármikor megtámadhatnak, ha el&odblac;ttük vagy 1-2-3-4 hellyel.
Tehát, ha az aréna lista végén vagy, akkor minimalizálni tudod ezt a kockázatot.
Persze, ilyenkor is figyelj arra, hogy aki utánad éri el a 40-es szintet például, az mögéd fog bekerülni a listára.

Ha túl korán indulsz el felfele az aréna listán, azzal csak magadat szopatod, mert mindenki a leggyengébbet fogja ütni az előtte levő négy közül.
Figyelj tehát mindig arra, hogy az előtted levő négy embert még keresőből se támadd meg, amíg el nem éred azt a szintet, mikor már érdemes lesz elindulni.
Ezzel a taktikával is fel lehet érni a csúcsra, betettem képeket, hogy bizonyítsam:

<Kép1> <Kép2> <Kép3>

Taktika az arany megtartásához: mikor lejár egy expedíció és pénzt kapok (vagy bárhonnét máshonnan persze), én egyből befektetem eszközökbe.
A piacon mindig lehet találni olyan cuccokat, amit az értékénél csak kicsivel adnak drágábban, sőt nem ritka az olyan eszköz sem, amit érték alatt ad el a tulajdonosa.
Itt kapnak komoly szerepet a játékban szerintem azok az eszközök, amelyek negatív tulajdonságokat adnak, mert azt mindig olcsón tudják csak eladni.
Külön érdemes odafigyelni a gyűrűkre és amulettekre, mert azok nagy értékek és kis helyet is foglalnak a hátizsákban.

A piacon megvásárolt illetve expedíción szerzett eszközöket ne vedd ki a csomagok közül. Mindig csak az utolsó négyet látod, de ez nem jelenti azt, hogy a többi elveszik. Akármennyi csomagot bent hagyhatsz. Ez azért is jó, mert így nem számít bele a hátizsákod értékébe sem.

A hátizsák kettes fülébe pakold a sokat érő gyűrűket, amuletteket valamint a tartalék felszerelésedet, amit még használni fogsz. (erre mindjárt kitérek bővebben).
A hátizsák egyes fülét pedig hagyd üresen, ide fogod majd bepakolni, amit a csomagok közül kiveszel és egyből leadsz a kereskedőknek.

<Kép>

Arra is érdemes figyelni, hogy ha éppen támadható vagy legyen mindig 0 az aranyad. Ha a kapott aranyat nem tudod pontosan elkölteni, add be a maradékot az egyesület kasszájába.
Azt ugyanis nem jegyzi meg senki, ha 20-30 aranyat lehúzott rólad, viszont ha több alkalommal is megtámad és soha nem kap még 1 aranyat sem, akkor meg fogja jegyezni, hogy téged nem érdemes támadni.
Mikor ezeket a sorokat írom, 40-es szintű vagyok és az elvesztett aranyam 4.319 ! 
Három hónap alatt kevesebb aranyat veszítettem, mint amennyi a legnagyobb zsákmányom volt!

 Taktika az élet növeléséhez: rengeteg ember elköveti azt a hibát, hogy rosszul építi fel a karakterét. Legtöbbször előforduló hiba, hogy a minél nagyobb sebzés illetve páncél érdekében elhanyagolják az alkatot. A fórumban is rengeteg ilyen hozzászólás olvasható, hogy: �Az alkat nem számít, mert��.
Két nap múlva meg ugyanannak az embernek sír a szája, hogy miért ilyen drága a kaja a piacon.

Pedig egyszerű a megoldás!
Tartalék felszerelést kell beszerezni, amit majd kizárólag támadásoknál fogsz csak használni. Felépíted normálisan a karakteredet, -különös tekintettel az alkatra, ugye- és azon a felszerelésen kívül amit viselsz, beszerzel még egy-két cuccot is. Olyat természetesen, ami sebzésre és páncélra gyúr rá er&odblac;sen.
Példa: Én amulettnél és gyűrűnél kizárólag Delicateness párti vagyok, más utókombis ékszer nálam szóba sem jöhet. De tartalék ékszernek beszerzek például 3 Táliths-osat. Ami, mint tudjuk +7 sebzést és +400 páncélt ad. Ugyanígy cipőből, kesztyűből, sisakból is be lehet szerezni egy tartalékot.

Tehát adott egy normálisan felépített karakter (esetemben 160-as alkattal) és adott egy tartalék �támadó felszerelés�, amit bármikor átcserélhetsz.
Ugyanis, nem akkor kell agyonverni valakit, amikor ő támad meg. Ha megver akkor sem tud lóvét lenyúlni (lásd eggyel feljebbi taktika), akkor meg nem mindegy?
Ami életerőt elveszítek a 160-as alkat felnyomja 1-2 óra alatt. Ha meg úgy döntök, hogy visszaütök, akkor átcserélem a fele felszerelésem és +30-al nagyobb sebzéssel valamint +1500-al nagyobb páncéllal a megfelelő pillanatban beleverek olyat a fejébe, hogy megszakad. Ennyi.

Már időtlen id&odblac;k óta nem költöttem egy aranyat sem kajára, ha küldetésben kapok mondjuk egy csirkét, akkor eladom jó pénzért!
Persze legalább 8-szoros haszonnal! Fizesse meg, ha zabálni akar! :)

 

9) Gyors és hatékony keresés a piacon

Amint azt a taktikák részben mondottam volt, az arany megtartásának legjobb módja, ha nem tartasz magadnál pénzt és árúba fekteted.
Ahhoz, hogy ezt megtedd, hatékonyan kell tudnod keresni a piacon.

A piacon való csoportosításnak - jelenleg - 3 fajtája van. Eladó szerint, ár szerint és az árú piacon még hátralevő ideje szerint rendezheted sorba az eszközöket.
(Ha kétszer kattintasz a rendezésre a sorrend megfordul: növekvő - csökkenő, A-tól z-ig � z-től A-ig, legkevesebb hátralevő idő � legtöbb hátralevő idő)
Miután
sorba rendezted valamelyik szempont szerint az eszközöket nem kell az oldalak között egyesével lépegetned.
Van a címsorban egy szám, amit át kell csak írni és egyszerre több oldalt is ugorhatsz.

Kép róla: <Lapok oldalszáma>

Rengeteg olyan eszköz van a piacon, amit az eladó az értéknél csak kicsivel drágábban rakott ki. Vagy mert gyorsan kell neki a pénz, vagy mert gyenge az eszköz.
S&odblac;t nem ritkák az olyan cuccok sem, amit az eladó az értéknél alacsonyabb áron rak ki a piacra. (Nem kérdeztem meg még soha, hogy miért) :)
Ezeket az eszközöket kell megtalálni.

Első: és legjobb csoportosítási mód az ár szerinti rendezés. Ezt kombinálni is tudod. Először beírod a keresőbe, hogy of és csinálsz egy szűrést. Utána rendezed sorba a dolgokat ár szerint. (Így a 10 szintnél alacsonyabb eszközöket kizárod a rendezésből.) Ha így teszel biztosan fogsz találni olyan eszközt, ami kevesebbe kerül, mint amennyi az értéke. A kerek számoknál érdemes odafigyelni még jobban.
És ha találtál egyet, ami olcsóbba kerül az értéknél, mindenképpen jegyezd meg az eladó nevét is. :)

Második rendezési elv az eladó neve szerinti rendezés. Ennek akkor van értelme, ha találtál valakinél egy olcsóbb cuccot és kíváncsi vagy nem tett-e be esetleg más eszközt is olcsóbban. Ilyenkor eladó szerint kell sorba rendezni az eszközöket. Ebben az esetben nem árt, ha tudsz egy-két dolgot:
- A nagybetűk előbbre vannak, mint a kisbetűk. Tehát, aki mondjuk kis �a� betűvel írja a nevét, azt kábé az oldalak felénél találod meg. Aki a teljes nevét nagybetűvel írja, azt az első pár oldalon megtalálod.
- A különleges karaktereket teszi legelőre a rendszer, az ékezetes magyar betűk a Z után következnek.

Harmadik rendezési elv az eszköz piacon hátralevő ideje szerinti. Ennek akkor van értelme esetleg, ha éjszaka fent vagy, mert akkor már senki nem rak be cuccot 2 vagy 8 órára, hanem csak 24-re általában.

Fontos!

Azt tudnia kell mindenkinek, hogy vannak olyan emberek, akik több karaktert is visznek egyszerre. (Pl: munkahelyen vagy suliban csinál egy másik karaktert)
Ezeket az embereket a Game Operátor sem tudja kiszúrni, még a legjobb tudása mellett sem, mert az IP címük különböző.
Ezeknek a �másodlagos� karaktereknek a megszerzett aranyát valahogy át kell nyomni és ennek a legegyszerűbb módja, ha valamilyen eszközt átpasszol az értéknél csak kicsit drágábban vagy az alatt is esetleg.
Nem akarok senkit gyanúsítgatni, de volt olyan időszak amikor délután 2 és délután 4 között kábé 40-50 ezer aranyat húztam be abból, hogy megvettem dolgokat az értékénél jóval olcsóbban. (4-5ezer arany értékű amuletteket 2ezerért, meg hasonlók)
Ha az ilyen embereket felismered, név szerint érdemes figyelni őket!

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.